A szépség természetes

A szépség természetes

2013. január 24., csütörtök

Folyékony szappan házilag


Reszelj le annyi szappant sajtreszelőn (vagy tökgyalun, tökmindegy:), hogy nagyjából egy bögrényi reszeléket kapj. A szappanreszeléket tedd fazékba, és öntsd fel 10 bögrényi
desztillált vízzel. (Azért fontos a desztillált víz, hogy ne büdösödjön be a lötty, mert a csapvízben sok szutyok van. Természetesen akinek van otthon víztisztító berendezése, a tisztított víz is jól szuperál). Adhatsz hozzá 1 evőkanál gyógyszertári glicerint is. (Glicerin nélkül is kipróbálható, de a glicerin olívaolajjal is helyettesíthető, vagy kókuszolajjal...ami épp kéznél van.) A szappanreszelékes vizet melegítsd  addig (nem kell forralni), amíg a reszelék teljesen feloldódik a vízben.  A szappanos folyadékot hagyd kihűlni. Pár óra alatt sűrű állaga lesz, és töltheted is az adagolóba. Illóolajat én ekkor adok hozzá (opcionális), mert ahogy a neve is mutatja hamar illan, minél melegebb közegben van, annál hamarabb. :) 

Halkan jegyzem meg, hogy ezzel a módszerrel folyékony mosószer, mosogatószer, tusfürdő és sampon is készíthető. :) A mosogatószert még citromsavval is megspékelem, a mosószert pedig szódabikával és bórax-szal is.

Jó mulatást hozzá! :)

5 megjegyzés:

idu írta...

Szia! elkészítettem a szappant, és nekem egy nyálkás valami lett. Engem egy kicsit zavar. Neked/nektek is, vagy én rontottam el?

idu írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kisvic írta...

Szia!

Kencés berkekben csak műtakonynak hívjuk :))) ez ilyen. Nem túl esztétikus, de környezettudatos és olcsó megoldás.

TÜNDI írta...

Szia nekem teljesen híg maradt pedig kevesebb desztillált vizet használtam ☹️ mi lehet a probléma?

camdenbabiarz írta...

Tritanium White Paint - Tiadones
Tritanium revlon titanium max edition White paint is a unique paint that is unique to other paint brands in the titanium symbol world. Learn titanium wok about ecosport titanium this unique paint titanium dive knife brand with these